loading...

توليدي لباس بچه گانه

توليدي لباس بچه گانه

بازدید : 127
11 زمان : 1399:2

توليدي لباس بچه گانه مي تواند با صرفه و اقتصادي باشد، زيرا پوشاك آنان، به مقدار كمي پارچه نياز دارد و اغلب طرح‌هاي لباس، از خطوط ساده شكل مي‌گيرد و تكه‌هاي كمتري برش مي‌خورد.

به عبارتي ديگر، لباس نوزادان و خردسالان، بهترين سوژه براي خياطان مبتدي و يا خياطاني‌ست كه مهارت آن‌ها نياز به تكميل شدن دارد.

لباس نوزادان تا 6 هفتگي منحصرا زيرپوش،ژاكت و پيراهن رويي مي‌باشد.

توليدي لباس بچه گانه پس از 6 هفتگي تا يك سالگي خردسالان، بهتر است به صورت يك تكه يا سرهمي باشد تا آنانرا از همه نظر محافظت كند.

در اين زمان، جنس پارچه‌ها از الياف طبيعي خيلي لطيف يا با در نظر گرفتن شرايط آب و هوايي فصل، از پشم و كتان، ابريشم و كتان و يا كتان و ... خواهد بود.

در سطح لباس‌هاي رويي مي‌توان با انواع گلدوزي، گل‌هاي ظريف، اسموك دوزي، انوان چين يا پيلي آن را تزيين كرد. اين تزيينات مي‌توانند روي پيش سينه يا به طور كلي در لبه‌ي دامن لباس باشد. الگوي لباس رويي بايد كمي آزادتر از اندازه‌ي خود كودك باشد تا كودك در آن جنبش و حركت راحتي داشته باشد. پيلي‌ها به خصوص نوع افقي آن، در پايين لباس و يا به صورت پاكتي دم آستين و يا لبه‌ي شلوار بسيار مناسب است، زيرا رشد كودكان در اين زمان خيلي سريع است. اين پيلي‌ها با هم، باعث زيبايي كار و در صورت نياز، باعث بلند شدن لباس خواهند شد. در ادامه بيشتر درباره توليدي لباس بچه گانه ميخوانيم.

بازدید : 198
11 زمان : 1399:2

● گول ظواهر را نخوريد

از جاهاي توليدي لباس بچه گانه كه فقط جنس نخي توليد ميكنند خريداري كنيد.فقط نخي : اين دو كلمه را به ياد داشته باشيد. لباس نوزاد بايد حتما نخي باشد چون پوست لطيف تن او احتمال دارد به الياف پلاستيكي يا مصنوعي ديگر حساسيت نشان دهد. به علاوه ممكن است در اثر تعرق پوست او عرق سوز شود. پس در انتخاب لباس مخصوصا لباس هاي زير كه مستقيم با تن نوزاد در ارتباط هستند صرفه جويي و سليقه و رنگ را كنار بگذاريد و فقط به انتخاب جنس خوب فكر كنيد.

نگران نباشيد. براي لباس هاي رويي مي توانيد تا دلتان مي خواهد لباس هاي بامزه و رنگي را انتخاب كنيد. برچسبي روي لباس ها هست كه مشخصات پارچه لباس روي آن نوشته شده. يكي از اين مشخصات درصد كتان است. لباس نوزاد يا بايد ۱۰۰ درصد كتان باشد يا درصد بالايي از آن را داشته باشد. توجه كنيد، حتما قبل از لباس پوشاندن به نوزاد، لباس را يك بار بشوييد.

● دكمه ممنوع

مدل لباس نوزاد هم از آن چيزهايي است كه انتخاب نادرست آن براي تان دردسر درست خواهد كرد. براي انتخاب درست مدل لباس در هنگام خريد از توليدي لباس بچه گانه بايد به هر بخش لباس دقت كنيد.

يقه : سر نوزاد به نسبت تنش بزرگ است. در نتيجه يقه لباس نوزاد بايد آنقدر بزرگ باشد كه راحت از سرش رد شود. يقه هايي كه روي هم مي آيند مناسب ترين يقه ها هستند.

بهتر است از يقه هايي كه دكمه يا چسب دارند استفاده نكنيد چون گردن نوزاد را آزار خواهند داد. مگر اينكه لباس دكمه كوچكي روي شانه داشته باشد.

خشتك : لباس سرهمي بهترين لباس براي نوزاد است چون بغل كردن او راحت خواهد بود و با هر باز گذاشتن و برداشتن بلوز از شلوارش بيرون نخواهد آمد.

اما چون مرتب نوزاد را عوض مي كنيد، بهتر است از سرهمي هايي استفاده كنيد كه در ناحيه فاق دكمه داشته باشند تا براي هر بار عوض كردن مجبور نشويد لباس نوزاد را از تنش درآوريد. دكمه يا زيپ: دكمه يا زيپ يا وسايل تزئيني روي لباس، نوزاد را آزار خواهد داد. مخصوصا اگر اين دكمه يا زيپ در پشت لباس باشد. سعي كنيد از اين لباس ها تا آنجا كه ممكن است استفاه نكنيد و اگر لباس دكمه دار انتخاب مي كنيد، اين دكمه در جلوي لباس باشد.

● چقدر كوچولو ؟

لباس تنگ به تن نوزاد مي چسبد و او را اذيت خواهد كرد. لباس گشاد هم به او آويزان مي شود و علاوه بر اين كه جلوي حركت نوزاد را مي گيرد، موقع در آغوش گرفتن شما را اذيت خواهد كرد. پس لباسي انتخاب كنيد كه درست اندازه نوزاد باشد. آستين لباس بايد گشاد و راحت باشد.

لباس هايي كه آستين آن ها كشبافت هاي سفت دارد نوزاد را آزار خواهند داد. موقع خريد انگشت هاي تان را در آستين فرو ببريد و ببينيد آستين به اندازه كافي قابليت ارتجاع دارد يا نه. آستين بايد به اندازه انگشت هاي شما كه دست نوزاد را گرفته ايد جا داشته باشد. يادتان باشد، اگر براي بچه اي كه چهار دست و پا مي رود از توليدي لباس بچه گانه لباس مي خريد بايد دقت كنيد كه پاچه شلوارش بلند باشد تا زانويش موقع حركت كردن آسيب نبيند و خراش بر ندارد.

بازدید : 199
11 زمان : 1399:2

در اين مقاله قصد داريم نكاتي را درباره كيفيت لباس هايي كه در توليدي لباس بچه گانه توليد مي شوند بگوييم . در ادامه با ما همراه باشيد.

ني ني ها به دنيا مي آيند و مثل يك آدم گنده به كلي وسيله نياز دارند. از شيشه شير و ظرف غذا و لوازم بهداشتي بگيريد تا كمد و رختخواب و كالسكه و صندلي و از همه مهم تر لباس.

● چقدر لباس ؟

بچه كه زبان ندارد كه بگويد سردش است يا نه. همين سوال هميشه مادران جوان را گيج مي كند. براي فهميدن اين كه آيا لباس نوزاد كافي است يا نه، به جاي استفاده از دماسنج و اين جور راه هاي سخت، به خودتان نگاه كنيد. پزشكان كودكان توصيه مي كنند لباس نوزاد هميشه يك لايه از لباس پدر و مادر بيشتر داشته باشد.

نگاه كنيد ببينيد چقدر لباس تن تان است و آيا در آن لباس راحت هستيد يا نه. اگر راحتيد، همان لباس را به اضافه يك لايه به نوزاد بپوشانيد. مثلا اگر يك پيراهن تن تان است و گرمتان نيست، يك پيراهن به اضافه يك زيرپوش تن نوزاد كنيد و اگر زير پوش و پيراهن پوشيده ايد، يك لباس آستين بلند به لباس نوزاد اضافه كنيد. بيشتر جاها كه در خصوص توليدي لباس بچه گانه فعاليت ميكنند لباس هاي ست را در كنار هم مي فروشند.

● چه رنگي ؟

علاوه بر اينكه لباس نوزاد بايد رنگ شاد داشته باشد اما بهتر است رنگ شاد روشن را انتخاب كنيد تا آلودگي و كثيفي روي آن خوب معلوم شود. رنگ هاي تند نوزاد را كلافه خواهد كرد. رنگ هايي مثل سبزروشن، ليمويي، صورتي، آبي و سفيد رنگ هاي مناسب براي لباس نوزاد هستند

● چند تا بخريم ؟

شما به ۳ يا ۴ دست لباس براي نوزاد نياز خواهيد داشت. نوزاد به سرعت بزرگ مي شود و تجربه نشان داده خيلي از مادرها حتي فرصت يك بار پوشاندن لباس هايي كه خريده اند را به نوزاد پيدا نخواهند كرد.

پس در خريد لباس از توليدي لباس بچه گانه هول نشويد و همان تعدادي را كه نياز داريد، بخريد. كوچولوي شما هميشه با شما هست و مي توانيد تا چند سال آينده هر چقدر مي خواهيد برايش لباس هاي بامزه بخريد. در دوره نوزادي راحتي لباس از زيبايي آن مهم تر است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 76
  • بازدید کلی : 2359
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی